Door een aantal afwezige personeelsleden op de dienst Financiën beschikt de dienst op dit ogenblik niet over het nodige personeel om de dagdagelijkse werking van de dienst kwalitatief te garanderen. Een oplossing voor dit acuut probleem dringt zich op.
In bijlage vindt men het bestek terug. Het bestek zal geagendeerd worden op de gemeenteraad van februari.
Decreet Lokaal Bestuur, artikel 40 en 41 betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad en artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
Wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten.
Wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten, en latere wijzigingen.
Bestuursdecreet van 7 december 2018 betreffende de openbaarheid van bestuur.
Koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten en van de concessies voor openbare werken, en latere wijzigingen.
Koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
Het bestek met nr. 2023/02/01 voor de opdracht “Tijdelijke ondersteuning dienst financiën/overheidsopdrachten ”, wordt goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Volgende firma's worden uitgenodigd om een offerte in te dienen:
1. BDO, Prins Bisschopssingel 36-3, 3500 Hasselt
2. Mondea, Jozef II straat 40 b1, 1000 Brussel
3. Triconsult, Uitbreidingsstraat 80, 2600 Berlaar