Het retributiereglement dient aangepast te worden aan gewijzigde regelgeving.
Wet van 7 januari 2024 tot wijziging van het Oud Burgerlijk Wetboek en het Wetboek der registratie-, hypotheek en griffierechten teneinde de procedure voor de naamsverandering te versoepelen.
De financiële toestand van de gemeente.
Het afleveren van allerlei administratieve stukken brengt voor de gemeente lasten mee, het is aangewezen om hiervoor een gematigde retributie in te vorderen.
De wijzigingen werden via track changes in het rood aangegeven in het document of doorgehaald.
Belangrijkste wijzigingen zijn :
Wet van 7 januari 2024 tot wijziging van het Oud Burgerlijk Wetboek en het Wetboek der registratie-, hypotheek en griffierechten teneinde de procedure voor de naamsverandering te versoepelen
De gemeenteraad keurt het bijgevoegd retributiereglement inzake de afgifte van administratieve stukken goed voor de periode vanaf 1 juli 2024 tot en met 31 december 2025
Het retributiereglement inzake de afgifte van administratieve stukken, vastgesteld in zitting van 18 december 2023 wordt opgeheven vanaf 1 juli 2024