Terug
Gepubliceerd op 03/07/2024

2024_RMW_00022 - Rapport organisatiebeheersing 2023 - Kennisneming

Raad voor maatschappelijk welzijn
ma 24/06/2024 - 20:00 Raadzaal
Kennisgenomen

Samenstelling

Aanwezig

Sander Hoogstijns, Voorzitter; Luc Wouters, Burgemeester; Rita Moors, Eerste schepen; Wim Vangeel, Tweede schepen; Dirk Snyers, Derde schepen; Romi Soors, Vierde schepen; Heidi Lamotte, Vijfde schepen en Voorzitter BCSD; Veerle Beckers, Raadslid; Veerle Verboven, Raadslid ; Stefan Coenen, Raadslid; An Goijens, Raadslid; Mario Vrancken, Raadslid; Jeffrey Mardulier, Raadslid; Birgitt Carlier, Raadslid; Noa Vandevenne, Raadslid; Axel Geerts, Raadslid; Hanne Janssen, Raadslid; Gunter Van Oost, Raadslid; Chelsea Nshuti; Peter Aerts, Raadslid; Maarten Aerts, Raadslid; Ine Geerts, Raadslid; Johan Quintens, Raadslid; Bart Vissers, Algemeen directeur

Secretaris

Bart Vissers, Algemeen directeur
2024_RMW_00022 - Rapport organisatiebeheersing 2023 - Kennisneming 2024_RMW_00022 - Rapport organisatiebeheersing 2023 - Kennisneming

Motivering

Aanleiding en context

De algemeen directeur rapporteert jaarlijks aan het college van burgemeester en schepenen, de gemeenteraad, de raad voor maatschappelijk welzijn en het vast bureau over de organisatiebeheersing.

Het rapport werd opgesteld in samenspraak met het managementteam.

Argumentatie

Het rapport organisatiebeheersing 2023 wordt voorgelegd en toegelicht.

Het bevat:

  • een terugblik op 2023 en doorwerking in 2024
  • de lopende / toekomstige projecten 2024-2025
  • rapportering over audits
  • algemene aandachtspunten met betrekking tot organisatiebeheersing

In bijlage is het rapport organisatiebeheersing 2023 terug te vinden, alsook een aantal bijlagen waarnaar in het rapport wordt verwezen.

Regelgeving bevoegdheid

RMW: Organisatiebeheersing rapportering (art. 219, tweede lid DLB)
<p>Artikel 219, tweede lid Decreet over het lokaal bestuur:&nbsp;</p><p style="margin-left: 20px;">De algemeen directeur rapporteert jaarlijks aan het college van burgemeester en schepenen, de gemeenteraad, <strong>de raad voor maatschappelijk welzijn</strong> en het vast bureau over de organisatiebeheersing. Die rapportering gebeurt jaarlijks uiterlijk voor 30 juni van het daaropvolgende jaar.</p>

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn beslist:

Artikel 1

De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van het rapport organisatiebeheersing 2023.


Bijlagen

  • Rapport organisatiebeheersing 2023 V2.pdf
  • Verbeteractieplan organisatiebeheersing 2023 - Stand van zaken 2023 en doorwerking 2024.pdf
  • Ontwerp verbeteractieplan organisatiebeheersing 2024-2025.pdf
  • Audit Thuiszorgdiensten - Rapport_TA_Gezinszorg_Lummen_20240201.pdf
  • Audit Thuiszorgdiensten - rapport_OB_Lummen_20240201.pdf