De zitting van de gemeenteraad de dato 22 april 2024.
De ontwerpnotulen van de gemeenteraad werden onder verantwoordelijkheid van de algemeen directeur opgesteld.
De notulen werden/worden via de agenda ten minste acht dagen voor de dag van de vergadering van de volgende gemeenteraad, ter beschikking gesteld aan de raadsleden.
Het zittingsverslag (audioverslag) werd per e-mail verzonden aan de individuele raadsleden.
Al dan niet na opmerkingen over de redactie van de notulen en het zittingsverslag, worden de notulen en het zittingsverslag - desgevallend met aanpassingen - door de gemeenteraad aangenomen of impliciet als goedgekeurd beschouwd.
De gemeenteraad keurt de notulen en het zittingsverslag van de gemeenteraad de dato 22 april 2024 goed.
Onderhavig agendapunt handelt over de beslissingsbevoegdheid.
De gemeenteraad beschikt over (art. 40, §1 DLB) de volheid van bevoegdheid ten aanzien van de gemeentelijke aangelegenheden (zoals omschreven in art. 2, §§ 1 en 2 DLB), maar kan bij reglement bepaalde bevoegdheden toevertrouwen aan het college van burgemeester en schepenen (art. 41, eerste lid DLB). Artikel 41 DLB somt een aantal bevoegdheden op die niet kunnen worden gedelegeerd aan het college. (Zo kunnen beslissingen die een wet, een decreet of een uitvoeringsbesluit uitdrukkelijk aan de gemeenteraad voorbehoudt, niet gedelegeerd worden).
Het college kan zijn bevoegdheden vervolgens al dan niet doordelegeren naar de algemeen directeur, die tenslotte, onder zijn verantwoordelijkheid, verder kan subdelegeren aan andere personeelsleden van de gemeente of het ocmw (art. 57, derde lid DLB), en dit binnen de grenzen van het organisatiebeheersingssysteem (art. 220 DLB).
In de meeste gevallen verschaffen DLB noch rechtsleer duidelijkheid in welke mate subdelegatie mogelijk is. Om die reden kiezen we ervoor om in het delegatiereglement de subdelegatie automatisch mogelijk te maken, tenzij expliciet uitgesloten in het delegatiereglement zelf.
Redenen om bevoegdheden te (sub)delegeren, zijn vooral (S. DENIS, K. LAMBRECHTS, N. LIEVENS en L. VERMEIREN, Delegatie van bevoegdheden binnen lokale besturen, Brugge, Vanden Broele, 2022, 14-15):
Delegaties zijn privatief: de delegatieverlener kan de gedelegeerde bevoegdheid niet meer zelf uitoefenen (S. DENIS et al., o.c., 19, bevestigd in een advies van het Agentschap Binnenlands Bestuur). Een gezamenlijke uitoefening van de gedelegeerde bevoegdheid door delegatieverlener en delegatiehouder is niet mogelijk. De delegatieverlener die opnieuw over zijn bevoegdheid wil beschikken, dient de delegatie te herroepen; dit is echter enkel vanaf die datum en dus niet met terugwerkende kracht.
Delegaties gaan onlosmakelijk gepaard met rapporteringsverplichtingen. Via de verslaggeving van het college van burgemeester en schepenen kunnen raadsleden kennis nemen van de uitoefening van de gedelegeerde bevoegdheden en kunnen hier ook desgevallend vragen over stellen binnen de gemeenteraad.
Door de codificering van alle delegaties in één reglement, wordt het overzicht behouden en bijgevolg de transparantie versterkt.
De gemeenteraad van 23 oktober 2023 nam een eerste versie van delegatiereglement aan. Toen werd reeds de intentie vermeld om hier een levend document van te maken dat - zeker in een eerste fase - op regelmatige basis actueel gehouden wordt.
In de reeds goedgekeurde delegatie A1 betreffende verwerkingsovereenkomsten en protocollen in functie van de GDPR, wordt gespecificeerd dat samenwerkingsovereenkomsten (bevoegdheid GR) die dit GDPR-luik bevatten, door de gemeenteraad goedgekeurd worden. Dit vermijdt dubbele agendering (gemeenteraad en college) van eenzelfde document.
De lijst van delegaties van de gemeenteraad aan het college van burgemeester en schepenen wordt bovendien aangevuld met drie delegaties:
De gemeenteraad delegeert per reglement een aantal van zijn bevoegdheden, volgens bijgevoegde tabel die integraal deel uitmaakt van dit besluit, aan het college van burgemeester en schepenen, onder de vermelde modaliteiten, al dan niet met mogelijkheid tot subdelegatie, en met rapporteringsverplichtingen.
Dit reglement vervangt het delegatiereglement zoals werd goedgekeurd op de gemeenteraad van 23 oktober 2023.
Ingevolge de Wet van 4 februari 2020 houdende boek 3 “Goederen” van het Burgerlijk Wetboek [titel 3 Eigendomsrecht] vanaf 1 september 2021 worden de procedures voor het behandelen en bergen van achtergelaten en gevonden goederen gewijzigd. De gemeente zal in haar bergingsbeleid meer rekening moeten houden met de rechten van de eigenaars.
De gemeente dient volgende elementen in acht te nemen in haar bergingsbeleid:
Met het oog op de wijzigingen in de wet, werd een gemeentelijk reglement opgesteld inzake het bergen van achtergelaten en gevonden goederen waarin aan de bepalingen van wet wordt voldaan.
Het voldoen aan de wettelijke bepalingen met betrekking tot het bergingsbeleid van achtergelaten en gevonden goederen op het grondgebied van de gemeente.
De Wet van 4 februari 2020 houdende boek 3 “Goederen” van het Burgerlijk Wetboek, in het bijzonder de artikelen 3.58 en 3.59
De gemeenteraad keurt het ontwerp van reglement voor het bergen van achtergelaten en gevonden goederen goed. Dit reglement maakt integraal deel uit van dit besluit.
Het reglement voor het laden en bergen van goederen ten gevolge van uitdrijving en voor de recuperatie van kosten hieruit voortvloeiend, goedgekeurd door de gemeenteraad van 28 juni 2016, wordt opgeheven.
De bijenpopulaties nemen in héél Europa al verschillende jaren af. Bijen en andere insectenbestuivers zijn immers essentieel voor ons ecosysteem en onze biodiversiteit. Een vermindering van bestuivers betekent dat veel plantensoorten mogelijk zullen verdwijnen, samen met andere organismen die direct of indirect van hen afhankelijk zijn. Daarenboven heeft de vermindering van het aantal en van de diversiteit van bestuivers invloed op voedselveiligheid, met mogelijk opbrengstverlies in de landbouwsector. Gelet dat de Aziatische hoornaar zeer gevaarlijk is voor honingbijen aangezien ze honingbijenkasten binnendringen, en volledige nesten leegroven.
Overwegende dat het inzetten van vallen volgens het onderzoek van INBO aantoont vooral vangsten van niet hoornaren op te leveren zoals hommels, solitaire bijen en andere insecten. Een val doet dus meer kwaad dan goed
aan de biodiversiteit. Overigens is de predatie op de honingbij door de Aziatisch hoornaar het hoogste van juli tot
midden september. Aan de bijenkasten weggevangen hoornaren worden doorgaans onmiddellijk vervangen door
andere waardoor de netto predatie op honingbijen grosso modo hetzelfde blijft;
Gelet dat enkel de verwijdering van nesten relevant is als beheermethode;
Overwegende dat er een communicatiecampagne zal lopen via onze diverse kanalen waaronder een artikel in de Lummenaar waarin een oproep wordt gedaan aan de burger om hoornaars te melden. Het onderscheid tussen een
Europese en Aziatische hoornaar is moeilijk te onderscheiden door een leek. Daarom dient men dit te melden via de
vespawatch site (https://vespawatch.be/). Zo vermijden we het risico op nevenschade aangezien de Aziatische
hoornaar nog altijd verward wordt met de inheemse andere insecten zoals de Europese hoornaar, stadsreus of
hoornaarvlinder;
Overwegende dat een team van experten de melding bekijkt en bepaalt of het om een Aziatische hoornaar gaat. Is
dit het geval, dan starten ze een zoektocht naar het nest;
Overwegende dat de verdelging van een nest van de Aziatische hoornaar specialistenwerk is en dus best wordt
overgelaten aan de brandweer;
Overwegende dat men de burger wil aanmoedigen om deze nesten te laten verwijderen, is het opportuun om de
kost voor de verwijdering terug te laten betalen.
De gemeenteraad keurt het gemeentelijke subsidiereglement ter bestrijding van de Aziatische hoornaar goed.
De gemeenteraad keurt het aanvraagformulier 'subsidie ter bestrijding van de Aziatische hoornaar' goed.
Op de platte daken van de gemeenteschool De Zonnebloem te Geneiken en de Buitenschoolse Kindervang te Meldert is er nog ruimte om PV-panelen te monteren. De elektriciteit welke kan gegenereerd worden door deze panelen dekt ruim het verbruik in de betreffende gebouwen. De overtollige elektriciteit kan door energiedelen toegepast worden in andere gemeentelijke gebouwen waar er geen mogelijkheid is tot het plaatsen van PV-panelen.
Voor deze opdracht “Aankoop, levering en plaatsing van zonnepanelen op de platte daken van twee gemeentelijke gebouwen” werd een bestek opgesteld door de dienst overheidsopdrachten.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Raming: 75.000 euro inclusief btw
Gunningscriteria:
1. Prijs: 60 punten
2. Productgarantie van het paneel: 10 punten
3. Maximaal vermogen van de toegepaste panelen: 10 punten
4. Vermogensgarantie van het paneel na 25 jaar: 10 punten
5. Garantie op omvormer: 10 punten
Volgende firma's worden uitgenodigd om een offerte in te dienen:
In het kader van de opdracht “Aankoop, levering en plaatsing van zonnepanelen op de platte daken van twee gemeentelijke gebouwen” werd een bestek met nr. Lummen-2024/04/04 opgesteld door de dienst Overheidsopdrachten van de gemeente Lummen.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Een plaatsbezoek is verplicht.
Het bestek voor deze opdracht werd gevoegd in bijlage.
Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
Wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van 143.000,00 EUR niet).
Koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
Wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het bestek met nr. Lummen-2024/04/04 en de raming voor de opdracht “Aankoop, levering en plaatsing van zonnepanelen op de platte daken van twee gemeentelijke gebouwen”, opgesteld door de dienst Overheidsopdrachten worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Volgende ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking:
In de burelen van het middengedeelte van het administratief centrum van de gemeente Lummen kan de temperatuur hoog oplopen in de zomerperiode waardoor het niet steeds mogelijk is om aangenaam en productief te werken. Daarom is het aangewezen om voor zulke warme dagen in airconditioning te voorzien.
Bovendien zal er een onderhoudscontract voor de periode van 4 jaar worden afgesloten voor het reguliere onderhoud en eventuele herstellingen van de geplaatste airconditioningtoestellen.
In het kader van de opdracht “Leveren en plaatsen van airconditioningtoestellen in burelen van het administratief centrum” werd een bestek met nr. LUMMEN-2024/04/02 opgesteld door de dienst Overheidsopdrachten.
Raming: 50.000 EUR incl. btw
Gunningswijze: Onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking
Gunningscriteria:
Aan te schrijven firma's:
In het kader van de opdracht “Leveren en plaatsen van airconditioningtoestellen in burelen van het administratief centrum” werd een bestek met nr. LUMMEN-2024/04/02 opgesteld door de dienst Overheidsopdrachten.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Een plaatsbezoek is verplicht.
Het bestek voor deze opdracht is gevoegd in bijlage.
Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
Wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van 143.000,00 EUR niet).
Koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
Wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het bestek met nr. LUMMEN-2024/04/02 en de raming voor de opdracht “Leveren en plaatsen van airconditioningtoestellen in burelen van het administratief centrum”, opgesteld door de dienst Overheidsopdrachten worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Volgende ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking:
Onze huidige overeenkomst met betrekking tot de tankkaarten via het Agentschap Facilitair Bedrijf van de Vlaamse Overheid nam een einde op 30 april 2024.
Er werd voorzien in een overgangsperiode van 3 maanden aan het einde van deze raamovereenkomst. De huidige raamovereenkomst wordt verdergezet in de periode van 01/05/24 tot en met 31/07/24 aan de huidige voorwaarden.
Deze overeenkomst met betrekking tot de tankkaarten via het Agentschap Facilitair Bedrijf dient momenteel enkel voor de tankkaarten voor de gewone wagens en camionetten. Deze opdracht werd destijds gegund aan Total Belgium nv. Er is in de onmiddellijke omgeving van de gemeentelijke werkplaatsen geen tankstation van Total waar op een veilige manier getankt kan worden met de vrachtwagens.
Momenteel wordt er voor de vrachtwagens getankt bij Timmermans in Laren.
Door het Agentschap Facilitair Bedrijf werd er een nieuwe overheidsopdracht uitgeschreven middels bestek nr. 2023/HFB/OP/112574, zoals gevoegd in bijlage.
Deze opdracht werd gegund aan G&V Servicestations nv.
De start van de raamovereenkomst: 01/05/2024
Looptijd van de raamovereenkomst: tot en met 30/04/2027 en 1 x verlengbaar met 1 jaar.
Kortingen voor België:
Stations die geschikt zijn om ook met de vrachtwagens te tanken en in de nabije omgeving liggen van de gemeentelijke werkplaatsen:
STATION | STRAAT | POSTCODE | GEMEENTE | DIE/BENZ | ADBLUE | HOOG VOLUME * |
G&V Truck Lummen (Heusden-Zolder) | Klaverbladstraat | 3550 | Lummen (Heusden-Zolder) | 0 | 1 | 1 |
Esso Lummen | Molemstraat 31 | 3560 | Lummen (Heusden-Zolder) | 1 | 0 | 0 |
* Hoge debietpompen en dus kan er op zeer korte termijn veel brandstof getankt worden.
Door toe te treden tot deze nieuwe raamovereenkomst kunnen ook tankkkaarten voor de vrachtwagens aangevraagd worden.
De huidige raamovereenkomst via het Agentschap Facilitair Bedrijf van de Vlaamse overheid voor de tankkaarten van onze gemeentelijke voertuigen loopt ten einde op 31 juli 2024 (met verlenging inbegrepen).
Het Agentschap Facilitair Bedrijf van de Vlaamse overheid sloot een nieuwe raamovereenkomst af voor het leveren van brandstoffen via tankkaarten. De gemeente kan van de mogelijkheid tot afname van de nieuwe raamovereenkomst via het Facilitair bedrijf gebruik maken waardoor zij krachtens artikel 47, §2 van de wet overheidsopdrachten is vrijgesteld van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren. Zij is echter niet verplicht hier ook effectief van af te nemen.
Het is aangewezen dat gemeente Lummen instapt in deze raamovereenkomst van het Facilitair bedrijf voor de levering van brandstof via tankkaarten. Er kan getankt worden op korte afstand van de werkplaatsen en het kan ook op een veilige manier gebeuren voor de vrachtwagens.
Wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 36, en meer bepaald artikels 2, 6° en 47 §2 die de aanbestedende overheden vrijstelt van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren wanneer ze een beroep doen op een aankoopcentrale.
Koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
De gemeenteraad gaat akkoord om toe te treden tot de raamovereenkomst voor het leveren van brandstoffen in België via tankkaarten bestek nr. 2023/HFB/OP/112574 via het Facilitair Bedrijf van de Vlaamse overheid.
Lokale besturen (zowel gemeente als OCMW) dienen op decretaal bepaalde wijze om te gaan met het beheren, bewaren en vernietigen van bestuursdocumenten die onder hun verantwoordelijkheid vallen. Met het oog op het bekomen van een opgeschoond, geordend en geïnventariseerd archief wordt de opdracht "Archiefbeheer: vernietiging, inventarisatie en ordening van het gemeentelijk en OCMW archief" uitgeschreven. Deze opdracht bestaat uit de selectie, vernietiging, inventarisatie en het herordenen van het papieren archief van de gemeente en het OCMW van Lummen en het geven van een opleiding aan het personeel over archiefbeheer.
Voor deze opdracht “Archiefbeheer: vernietiging, inventarisatie en ordening van het gemeentelijk en OCMW archief ” werd een bestek opgesteld door de dienst Overheidsopdrachten.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Gunningscriteria:
Volgende firma's worden uitgenodigd om een offerte in te dienen:
In het kader van de opdracht “Archiefbeheer: vernietiging, inventarisatie en ordening van het gemeentelijk en OCMW archief ” werd een bestek met nr. LUMMEN-2024/02/05 opgesteld door de dienst Overheidsopdrachten.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op 46.280,99 EUR excl. btw of 56.000,00 EUR incl. 21% btw.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Een plaatsbezoek is verplicht gezien de omvang van de opdracht.
Gemeente Lummen zal deze opdracht voeren in naam van gemeente en OCMW.
Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
Wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 89, § 1, 2° (het geraamde bedrag excl. btw bereikt de drempel van 750.000,00 EUR niet).
Koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
Wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het bestek met nr. LUMMEN-2024/02/05 en de raming voor de opdracht “Archiefbeheer: vernietiging, inventarisatie en ordening van het gemeentelijk en OCMW archief ”, opgesteld door de dienst Overheidsopdrachten worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Lijst aan te schrijven firma’s
Gemeente Lummen zal deze opdracht voeren in naam van gemeente en OCMW.
De opdrachthoudende vereniging Limburg.net nodigt haar leden uit om deel te nemen aan de algemene vergadering op 19 juni 2024 om 18 uur bij Biostoom Beringen, Industrieweg 170 te 3583 Beringen.
De agenda van de algemene vergadering van Limburg.net van 19 juni 2024 ziet er als volgt uit::
Raadslid Noa Vandevenne werd als vertegenwoordiger voor de gemeente, tijdens de gemeenteraad van 18 februari 2019, aangeduid voor de ganse legislatuur. Indien zij afwezig is, zal haar plaatsvervanger, schepen Heidi Lamotte gemandateerd worden om aan de vergadering deel te nemen.
De goedkeuring van de agenda, alsook de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger door de gemeenteraad dient wel nog voor elke vergadering te worden herhaald.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.
Besluit van de gemeenteraad van 18 februari 2019 waarbij Noa Vandevenne werd aangeduid als effectief vertegenwoordiger en Dirk Snyers aangeduid als plaatsvervanger om de gemeente te vertegenwoordigen op de algemene vergaderingen van Limburg.net gedurende de huidige legislatuur.
De statuten van Limburg.net
Op basis van de bekomen documenten worden de agendapunten van de algemene vergadering van Limburg.net op 19 juni 2024 goedgekeurd:
De vertegenwoordiger van de gemeente, raadslid Noa Vandevenne (of plaatsvervanger, schepen Heidi Lamotte), wordt gemandateerd om op de algemene vergadering van Limburg.net op 19 juni 2024 te handelen en te beslissen conform dit besluit. Indien deze algemene vergadering niet geldig zou kunnen beraadslagen of indien deze algemene vergadering om welke reden dan ook zou worden verdaagd, dan blijft de vertegenwoordiger van de gemeente gemachtigd om deel te nemen aan elke volgende vergadering met dezelfde agenda.
Op 29/03/2024 ontving het college van burgemeester en schepenen een brief en een mail dd. 28/03/2024 met een oproepingsbrief (zie bijlage) van Fluvius (OV) voor de algemene vergadering, tevens jaarvergadering op woensdag 5 juni 2024 om 18:30u op digitale wijze. Er wordt gevraagd om het raadsbesluit uiterlijk 22 mei 2024 door te mailen en de datum van de gemeenteraad mee te delen.
De algemene vergadering en tevens jaarvergadering van Fluvius Opdrachthoudende Vereniging die plaatsvindt op 5 juni 2024 op digitale wijze.
De gemeenteraad besluit goedkeuring te bevestigen aan de agenda van de Algemene Vergadering tevens Jaarvergadering van Fluvius Opdrachthoudende Vereniging dd. 5 juni 2024 met als agendapunten
De gemeenteraad besluit de vertegenwoordiger, de heer Maarten Aerts (en bij onbeschikbaarheid Gunter Van Oost) van gemeente Lummen die zal deelnemen aan de digitale Algemene Vergadering tevens Jaarvergadering van Fluvius Opdrachthoudende Vereniging op 5 juni 2024 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), op te dragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormeld artikel 1 van onderhavige beslissing.
Op 3/04/2024 ontving het CBS een brief en een mail met een oproepingsbrief (zie bijlage) van Fluvius Limburg (OV) voor de algemene vergadering, tevens jaarvergadering op maandag10 juni 2024 om 18:00u in Hotel Stiemerheide, Wiemesmeerstraat 105 te 3600 Genk. Er wordt gevraagd om het raadsbesluit uiterlijk 1 juni 2024 door te mailen en de datum van de gemeenteraad mee te delen.
De algemene vergadering en tevens jaarvergadering van Fluvius Limburg die plaatsvindt op 10 juni 2024 in Hotel Stiemerheide, Wiemesmeerstraat 105 te 3600 Genk.
De gemeenteraad besluit goedkeuring te bevestigen aan de agenda van de Algemene Vergadering tevens jaarvergadering van de opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg d.d. 10 juni 2024:
De gemeenteraad verzoekt de Algemene Vergadering van Fluvius Limburg om de beslissing van de Raad van Bestuur van Fluvius Limburg van 12 maart 2024 om 173.902 aandelen Publi‑T te verkopen aan de Vlaamse Energieholding (VEH) (60.412 aandelen) en Nuhma AC (113.490 aandelen) aan de prijs van 1.457,00 euro per aandeel te bekrachtigen. Dit aanbod situeert zich in het kader van de reorganisatie van de Vlaamse aanwezigheid van de lokale besturen in Publi-T en in Publigas en de uitkanteling van de belangen van Fluvius Limburg in Publi-T naar de Vlaamse Energieholding (VEH). De eerste te doorlopen fase hiervan betreft de verkoop van de aandelen Publi-T van Fluvius Limburg aan enerzijds VEH en anderzijds Nuhma AC.
De gemeenteraad besluit de vertegenwoordiger, de heer Gunter Van Oost (en bij onbeschikbaarheid: Sander Hoogstijns) van gemeente Lummen die zal deelnemen aan de Algemene Vergadering tevens jaarvergadering van de opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg op 10 juni 2024 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), op te dragen zijn stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormeld artikel 1 van onderhavige beslissing.
Dienstverlenende vereniging Creat Services nodigt haar deelnemers uit voor de algemene vergadering van 18 juni 2024 om 14u30.
De vergadering zal fysiek plaatsvinden in Flanders Expo, Maaltekouter 1, 9051 Gent, met digitale inbelmogelijkheid via ZOOM.
De agenda van de algemene vergadering van Creat Services op 18 juni 2024 ziet er als volgt uit:
Varia
Gemeente Lummen is deelnemer van de dienstverlenende vereniging Creat Services.
Schepen Dirk Snyers werd tijdens de gemeenteraad van 27 november 2023 aangeduid om de gemeente te vertegenwoordigen op de algemene vergaderingen van Creat Services.
De goedkeuring van de agenda, alsook de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger door de gemeenteraad dient wel nog voor elke vergadering te worden herhaald.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.
Besluit van de gemeenteraad van 27 november 2023 waarbij Dirk Snyers werd aangeduid om de gemeente te vertegenwoordigen op de algemene vergaderingen van Creat Services (voorheen dv TVMS).
De statuten van Creat Services.
Op basis van de bekomen documenten worden de agendapunten van de algemene vergadering van Creat Services van 18 juni 2024 goedgekeurd:
Varia
De vertegenwoordiger van de gemeente, schepen Dirk Snyers, wordt gemandateerd om op de algemene vergadering van Creat Services van 18 juni 2024 te handelen en te beslissen conform dit besluit. Indien deze algemene vergadering niet geldig zou kunnen beraadslagen of indien deze algemene vergadering om welke reden dan ook zou worden verdaagd, dan blijft de vertegenwoordiger van de gemeente gemachtigd om deel te nemen aan elke volgende vergadering met dezelfde agenda.
De dienstverlenende vereniging Cipal nodigt haar deelnemers uit voor de algemene vergadering van donderdag 20 juni 2024 om 16:00u, in het Technologiehuis te Geel of op digitale wijze.
De agenda van de algemene vergadering van Cipal op 20 juni 2024 ziet er als volgt uit:
Gemeente Lummen is deelnemer van de dienstverlenende vereniging Cipal (hierna kortweg “Cipal”).
Raadslid Axel Geerts werd als vertegenwoordiger tijdens de gemeenteraad van 18 februari 2019 aangeduid voor de ganse legislatuur. Indien raadslid Geerts afwezig is, zal zijn plaatsvervanger schepen Wim Vangeel gemandateerd worden om aan de vergadering deel te nemen.
De goedkeuring van de agenda, alsook de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger door de gemeenteraad dient wel nog voor elke vergadering te worden herhaald.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.
Besluit van de gemeenteraad van 18 februari 2019 waarbij Axel Geerts werd aangeduid als effectief vertegenwoordiger en Wim Vangeel aangeduid als plaatsvervanger om de gemeente te vertegenwoordigen op de algemene vergaderingen van Cipal gedurende de huidige legislatuur.
De statuten van Cipal.
Op basis van de bekomen documenten worden de agendapunten van de algemene vergadering van Cipal van 20 juni 2024 goedgekeurd:
De vertegenwoordiger van de gemeente, raadslid Axel Geerts (of plaatsvervanger, schepen Wim Vangeel), wordt gemandateerd om op de algemene vergadering van Cipal van 20 juni 2024 te handelen en te beslissen conform dit besluit. Indien deze algemene vergadering niet geldig zou kunnen beraadslagen of indien deze algemene vergadering om welke reden dan ook zou worden verdaagd, dan blijft de vertegenwoordiger van de gemeente gemachtigd om deel te nemen aan elke volgende vergadering met dezelfde agenda.