De zitting van de gemeenteraad de dato 25 maart 2024.
De ontwerpnotulen van de gemeenteraad werden onder verantwoordelijkheid van de algemeen directeur opgesteld.
De notulen werden/worden via de agenda ten minste acht dagen voor de dag van de vergadering van de volgende gemeenteraad, ter beschikking gesteld aan de raadsleden.
Het zittingsverslag (audioverslag) werd per e-mail verzonden aan de individuele raadsleden.
Al dan niet na opmerkingen over de redactie van de notulen en het zittingsverslag, worden de notulen en het zittingsverslag - desgevallend met aanpassingen - door de gemeenteraad aangenomen of impliciet als goedgekeurd beschouwd.
De gemeenteraad keurt de notulen en het zittingsverslag van de gemeenteraad de dato 25 maart 2024 goed.
De Europese ambitie om klimaatneutraal te worden tegen 2050 vereist een grote mobilisering van alle bestuurslagen op het continent. Het lokale niveau speelt een sleutelrol in de realisatie van concrete acties op het terrein. Via het Lokaal Energie- en Klimaatpact (LEKP) engageert de Vlaamse overheid zich samen met de Vlaamse steden en gemeenten om de klimaattransitie waar te maken.
In het kader van het Lokaal Energie- en Klimaatpact moet een jaarlijkse inhoudelijke rapportering met betrekking tot de gemeentelijke vooruitgang aangaande de doelstellingen opgemaakt worden. Deze vooruitgang dient voorgelegd te worden aan de gemeenteraad.
De rapportering en de notulen van de gemeenteraad dienen opgeladen te worden op het digitale loket van het Agentschap Binnenlands Bestuur.
Om de vooruitgang op te volgen, heeft de gemeenteraad op 27.03.2023 beslist om gebruik te maken van het platform 'Lokaal Klimaatpactportaal', waar de Vlaamse overheid de monitoring van de doelstellingen bijhoudt.
Sommige data zullen via allerlei instanties doorstromen naar het Lokaal Klimaatpactportaal. Andere gegevens zullen onder andere door de gemeentelijke diensten ingegeven moeten worden: bomen, hagen en geveltuinbeplanting, natuurgroenperken, ontharding, regenwateropvang en -infiltratiecapaciteit.
Ook burgers, verenigingen en ondernemingen worden verondersteld dit portaal aan te vullen wat deze laatste onderwerpen betreft. De data betreffende deze onderwerpen dienen ingegeven te worden via de module 'Groenblauwpeil'.
Gelet op het ondertekenen door de gemeente Lummen van het Burgemeestersconvenant 2030 (of 2050), aangaande de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen;
Gelet op het Lokaal Energie- en Klimaatpact van de Vlaamse Regering en de Vlaamse steden en gemeenten van 4 juni 2021 aangaande het verbintenissen engagement inzake de algemene engagementen en de vier werven behoudend 16 specifieke doelstellingen.
Gelet op art. 2 van het Decreet Lokaal Bestuur: “De gemeenten zijn overeenkomstig artikel 41 van de Grondwet bevoegd voor de aangelegenheden van gemeentelijk belang. Voor de verwezenlijking daarvan kunnen ze alle initiatieven nemen. Ze beogen om bij te dragen aan de duurzame ontwikkeling van het gemeentelijk gebied.”
De gemeenteraad neemt kennis van de rapportering in verband met het Lokaal Energie- en Klimaatpact
Samen met Fluvius werd een project gestart om riolering en fietspaden aan te leggen in de Zelemsebaan.
Om de noodzakelijke gronden te verwerven werd een innameplan opgemaakt door landmeter-expert ing. A. Bulen op 2 maart 2022 waaruit blijkt dat er 9 percelen getroffen worden.
Op 27 maart 2023 heeft de gemeenteraad het onteigeningsplan definitief goedgekeurd om de noodzakelijke gronden te verwerven voor het aanleggen van fietspaden.
Op 20 december 2022 werd de heer Dirk De Vis als onderhandelaar aangesteld om in naam van de gemeente te onderhandelen met het oog op het afsluiten van minnelijke overeenkomsten voor de aan- en verkoop van gronden in de dienstjaren 2023 en 2024.
Er werd met alle eigenaar(s), inname 1 tot 9, een minnelijk voorakkoord bereikt om de nodige grond te verwerven voor de aanleg van fietspaden.
De voorakkoorden werden overgemaakt aan notaris Jan LAMBRECHT/ Stefanie HENDRIKX.
De notaris heeft een ontwerpakte opgemaakt voor deze aankoop/verkoop.
Wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
24 febrauri 2017: bekrachtiging van het onteigeningsdecreet door de Vlaamse regering
27 oktober 2017: goedkeuring uitvoeringsbesluit bij het onteigeningsdecreet
De ontwerpakte 2023-0562/001 opgemaakt door notaris Jan LAMBRECHT/ Stefanie HENDRIKX voor de aankoop bij minnelijk akkoord van gronden voor de aanleg van fietspaden langs de Zelemsebaan wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad.
Voor de aanleg van fietspaden en halte infrastructuur langs de Linkhoutstraat zijn innemingen noodzakelijk. Er werd een innameplan opgemaakt waarbij we spreken over 15 percelen die getroffen worden. De gemeenteraad heeft op 24 april 2023 het onteigeningsplan definitief goedgekeurd. Intussen werden er door Dirk De Vis, aangesteld in het kader van een raamovereenkomst, onderhandelingen gevoerd. Met de eigenaar van de percelen 648B en 647B (inname 11 en 12) werd aanvankelijk geen minnelijk akkoord bereikt. Op 28 juni 2023 werd via hun raadsman een verzoek tot nietigverklaring van het onteigeningsbesluit ingediend bij de raad voor vergunningsbetwisting.
Een eerste versie van dading zoals goedgekeurd op door de gemeenteraad in zitting van 29 januari 2024 werd niet door de verkopers aanvaard. Intussen werd een nieuw akkoord bereikt om een aangepaste dading met betrokkene af te sluiten. De dading werd door het college principieel goedgekeurd. De finale bevoegdheid ligt bij de gemeenteraad.
De inname heeft betrekking op de inplanting van een bushalte ter hoogte van de percelen, eigendom van de verkopers Lummen, Linkhoutstraat z/n afdeling 3 sectie B perceelnummers 648 B en 647 B, gelegen in woonzone met landelijk karakter en waarvoor geen verkavelingsvoorwaarden, noch specifieke bouwvoorschriften gelden.
Met de dading kunnen de werken zoals oorspronkelijk voorzien en binnen de vooropgestelde planning uitgevoerd worden.
Wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
24 februari 2017: bekrachtiging van het onteigeningsdecreet door de Vlaamse regering
27 oktober 2017: goedkeuring uitvoeringsbesluit bij het onteigeningsdecreet
Burgerlijk wetboek artikel 2044 en volgende
De gemeenteraad keurt de dading 20240408 in verband met de gedeeltelijke inname van de percelen, Linkhoutstraat z/n afdeling 3 sectie B perceelnummers 648 B en 647 B (inname 11 en 12) goed.
Notaris Verelst wordt gelast met de opmaak van de notariële akte.
Om na een calamiteit (vb brand, storm, …) snel te kunnen ingrijpen bij een vermoedelijke asbestverspreiding werd er binnen de 3 hulpverleningszones van de provincie Limburg overeengekomen om hiervoor een raamovereenkomst af te sluiten. Het gaat over het aanstellen van een asbestdeskundige en/of saneerder.
Hulpverleningszone Zuid-West Limburg fungeert als aankoopcentrale voor de raamovereenkomst “Asbestcalamiteiten: tussenkomst deskundige en saneerder”.
Aangezien deze calamiteiten plaatsvinden op het grondgebied van de gemeenten/steden van de Limburgse Hulpverleningszones en voor rekening van de betrokken gemeente is, is het aangewezen om als gemeente/stad toe te treden tot deze aankoopcentrale om zo een snelle tussenkomst te kunnen garanderen om secundaire verspreiding tegen te gaan.
In het kader van de overheidsopdracht met als voorwerp “Asbestcalamiteiten: tussenkomst deskundige en saneerder- raamovereenkomst” door aankoopcentrale Hulpverleningszone Zuid-West Limburg wordt een bijzonder bestek opgesteld en zal de opdracht via een onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking worden uitgeschreven.
De gemeente is door toetreding tot de aankoopcentrale in staat om op afroep beroep te doen op de raamovereenkomst, waardoor bij calamiteiten een snelle tussenkomst kan worden gegarandeerd.
De bevelvoerder van de betreffende hulpverleningszone zal de gemeente zo snel als mogelijk informeren van de calamiteit waarvoor een tussenkomst is vereist.
De toetreding tot aankoopcentrale Hulpverleningszone Zuid-West voor de raamovereenkomst “Asbestcalamiteiten: tussenkomst deskundige en saneerder“ wordt goedgekeurd.
Het bestek en de gunningswijze voor de raamovereenkomst “Asbestcalamiteiten: tussenkomst deskundige en saneerder“ wordt goedgekeurd.
Akkoord wordt gegeven om gebruik te maken van de raamovereenkomst “Asbestcalamiteiten: tussenkomst deskundige en saneerder“ van de aankoopcentrale van hulpverleningszone Zuid-West Limburg.
De gemeenteraad heeft in zitting van 15 maart 2010, gewijzigd op 28 juni 2010 en 25 april 2022 de gemeentelijke verordening aangaande het toekennen van huisnummers op het grondgebied van Lummen vastgesteld. Daar deze niet overeenkwam met de geldende wetgeving, werd de verordening herbekeken en aangepast.
De gemeente staat in voor de veiligheid van haar inwoners. De bereikbaarheid en herkenbaarheid van adressen moet voor alle mogelijke hulpdiensten verzekerd zijn. Bijkomend zijn goed zichtbare huisnummers handig voor (nieuwe) postbodes, koeriersdiensten of gewoon bezoekers die de bestemming nog niet kennen.
De gemeenteraad heeft om hieraan te voldoen reeds in zitting van 15 maart 2010, gewijzigd op 28 juni 2010 en 25 april 2022 de gemeentelijke verordening aangaande het toekennen van huisnummers op het grondgebied van Lummen vastgesteld. Aangezien de bevoegdheid bij de gemeenteraad ligt voor het vaststellen van de huisnummers, dient de verordening conform de wetgeving aangepast te worden. Uit recente dossiers van hernummering/wijziging van huisnummers is gebleken dat de verordening in de praktijk onduidelijkheden met zich meebrengt, waardoor de gehele verordening werd herbekeken. Hiertoe wordt de raad gevraagd om een beslissing te nemen over de aangepaste verordening, waarover ze beslissingsbevoegheid heeft.
Overtredingen tegen deze regelgeving worden bestraft conform de GAS-codex.
Het decreet van 28 januari 1977 tot bescherming van de namen van openbare wegen en pleinen, gewijzigd bij decreet van 1 juli 1987 en decreet van 29 november 2002.
Het ministerieel besluit van 20 april 2007 houdende de reglementering van de particuliere brievenbussen.
Bestuursdecreet van 7 december 2018 betreffende de openbaarheid van bestuur.
Decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en uitvoeringsbesluiten.
Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening van 15 mei 2009 en latere wijzigingen en hun uitvoeringsbesluiten.
De gemeentelijke verordening aangaande huisnummering wordt goedgekeurd.
Deze verordening vervangt de verordening van 15 maart 2010, gewijzigd op 28 juni 2010 en 25 april 2022.
De verordening wordt bekendgemaakt via de gebruikelijke kanalen en eensluidend verklaarde afschriften worden verstuurd naar :
De aanvraag heeft betrekking op een perceel, gelegen Roosterstraat 1, Schuttersstraat 26, 28 en 30 kadastraal bekend: afdeling 1 sectie A nrs. 757W, 759E, 762R, 762P, 762N, 763H, 763L en 768E.
Het betreft een aanvraag voor het verkavelen van een goed in 4 loten (loten 1 t/m 4) voor grondgebonden eengezinswoningen, waarvan lot 1en 4 in open bebouwing en lot 2 en 3 in halfopen bebouwing, met gratis grondafstand (lot 6 ), loten 5 en 6 zijn uit de verkaveling gesloten.
De aanvraag omvat: het wijzigen van een verkaveling. Gezien de aanvraag wegeniswerken bevat waarover de gemeenteraad beslissingsbevoegheid heeft, wordt de raad gevraagd om een beslissing te nemen over de zaak van de wegenis.
Er werd een openbaar onderzoek gehouden van 30/01/2024 tot 28/02/2024. Dit openbaar onderzoek werd stopgezet, omdat de de bekendmaking van het openbaar onderzoek niet tijdig werd aangeplakt.
Een nieuw openbaar onderzoek werd georganiseerd door aanplakking op de gewone aanplakplaatsen, van 09/02/2024 tot 09/03/2024. Er werd één bezwaarschrift ingediend. Het bezwaar heeft geen betrekking op de zaak der wegen en kan ingekeken worden op de dienst Omgeving.
De omgevingsambtenaar heeft dan ook volgend advies geformuleerd over de aanvraag:
Gunstig voor gratis grondafstand van grond met een oppervlakte van 14m2 (lot 6 van de verkaveling) voor inlijving bij het openbaar domein.
Gezien de aanvraag wegeniswerken bevat waarover de gemeenteraad beslissingsbevoegheid heeft, dient de raad een beslissing te nemen over de zaak van de wegenis.
De gemeenteraad neemt kennis van het openbaar onderzoek. De gemeenteraad keurt de zaak van de wegen en het aangebrachte rooilijnplan binnen de aanvraag tot verkavelen omgevingsvergunning het verkavelen van een goed in 4 loten met gratis grondafstand van lot 6, op perceel afdeling 1 sectie A nrs. 757W, 759E, 762R, 762P, 762N, 763H, 763L en 768E, gelegen Roosterstraat 1, Schuttersstraat 26, 28 en 30, goed en beslist dit lot toe te voegen aan het openbaar domein.
De huidige opdracht voor de ondersteuning van de dienst ICT met betrekking tot het beheer van servers en netwerkinfrastructuur loopt af op 31 mei 2024. Ook na deze datum heeft de dienst ICT nood aan externe ondersteuning en expertise, dus is het nodig om opnieuw het nodige te doen om deze ondersteuning te verzekeren.
De opdracht was van 1/6/2021 - 31/5/2024 gegund aan de firma BA N.V., die ook daarvoor al heel wat jaren voor de nodige ondersteuning op dit gebied zorgde. Tijdens deze periode heeft de firma BA N.V. de gevraagde acties naar verwachting uitgevoerd. Op momenten dat de dienst ICT onderbemand was, werd enerzijds de nodige flexibiliteit getoond, kwam anderzijds een groter takenpakket bij de firma te liggen en was de externe expertise meer nodig.
Dit heeft als gevolg dat er:
In het kader van de opdracht “Ondersteuning beheer servers en netwerkinfrastructuur ” werd een bestek met nr. LUMMEN-2024/04/01 opgesteld door de Gemeente Lummen - Dienst Overheidsopdrachten.
Gunningcriteria: Prijs
Gelet op bovenstaande argumentatie zal enkel volgende firma worden aangeschreven: B.A. NV, Philipssite 5/1, 3001 Leuven.
Gelet op bovenstaande betekent dit de facto dat de ondersteuning, die de dienst ICT de eerstvolgende periode nodig zal hebben, eigenlijk enkel door de firma B.A. N.V. geleverd kan worden. In de wetgeving overheidsopdrachten is voor dergelijke situaties een wettelijke uitzonderingsgrond voorzien op de verplichting om meerdere aanbieders te consulteren, wanneer omwille van de technische specificiteit / exclusieve expertise de opdracht slechts aan 1 welbepaalde leverancier kan worden toevertrouwd.
In het kader van de opdracht “Ondersteuning beheer servers en netwerkinfrastructuur ” werd een bestek met nr. LUMMEN-2024/04/01 opgesteld door Overheidsopdrachten.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking. Enkel volgende firma zal worden aangeschreven: B.A. NV, Philipssite 5/1, 3001 Leuven.
De opdracht vangt aan op 1 juni 2024. De opdracht wordt gegund voor één jaar.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op 24.793,39 EUR excl. btw of 30.000,00 EUR incl. 21% btw.
Het bestek is toegevoegd in bijlage.
Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
Wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° d) ii) (de opdracht kan slechts door één bepaalde ondernemer worden uitgevoerd om redenen van: mededinging ontbreekt om technische redenen).
Koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
Wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het bestek met nr. LUMMEN-2024/04/01 en de raming voor de opdracht “Ondersteuning beheer servers en netwerkinfrastructuur ”, opgesteld door de Gemeente Lummen - Dienst Overheidsopdrachten worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
De firma B.A. NV, Philipssite 5/1, 3001 Leuven wordt uitgenodigd om een offerte in te dienen voor deze opdracht.
De eigenaar van perceel 2B890g, gelegen Geerstraat 18b, heeft een vraag gesteld om een deel van zijn perceel te ruilen tegen een deel van het openbare domein.
Er werd een voorakkoord met opschortende voorwaarden afgesloten om deze ruil tot stand te brengen.
Om een deel van het openbaar domein te ruilen moet echter eerst de rooilijn aangepast worden.
Na de ruil ontstaat er een rechte grens tussen perceel 2B890g en het openbaar domein.
De ruil is voor beide partijen een meerwaarde.
De aanvrager heeft op eigen kosten een dossier laten samenstellen door Landmeter Expert Bart Cleuren.
De eerste stap in de procedure is de voorlopige vaststelling van de nieuwe rooilijn door de gemeenteraad.
De gemeenteraad stelt de nieuwe rooilijn van de Geerstraat voorlopig vast zoals voorgesteld op het ontwerp-rooilijnplan opgemaakt door landmeter expert Bart Cleuren op 25 september 2023.
De gemeenteraad gaat principieel akkoord om na goedkeuring van de rooilijn Lot 1 te onttrekken aan het openbaar domein en Lot 2 bij het openbaar domein te voegen.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met het inrichten van het openbaar onderzoek over het bijbehorende ontwerp van rooilijnplan.
Deze beslissing wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 17 van het Decreet van 3 mei 2019 houdende de gemeentewegen.
Na het openbaar onderzoek wordt het dossier opnieuw behandeld in de gemeenteraad.
De afhandeling van de uitgaande briefwisseling door bpost. Dienst afhaling en verwerking (Collect & Stamp)
Opdrachtcentrale Creat heeft een raamovereenkomst voor de afhandeling van de uitgaande briefwisseling.
Deze opdracht werd gegund aan de firma Easy Post.
Publicatiedatum 26/08/2022
Start overeenkomst 01/02/2023
Einde overeenkomst 31/01/2027
Men kan instappen en bestellen gedurende de volledige looptijd van deze overeenkomst.
Deelopdrachten worden steeds gesloten voor een periode van vier jaar en kunnen bijgevolg de einddatum van de basisovereenkomst overschrijden.
EasyPost komt uw post ophalen, zorgt voor de verwerking en bezorgt ze aan bpost voor levering aan uw bestemmelingen. Men hoeft enkel een tijdstip en ophaaladres door te geven en de postzakken of -bakken klaar te zetten. Zowel prior, non-prior als aangetekende zendingen en pakketten; binnen- en buitenland - zie documenten in bijlage
In bijlage zit een vergelijking tussen de factuur van bpost van januari 2024 en de prijzen die wie via Creat (EasyPost) zouden moeten betalen als we toetreden tot deze raamovereenkomst.
Bij bpost kan elke partij het contract op elk moment beeïndigen mits in acht name van een opzegperiode van één (1) maand.
De mogelijkheid om toe treden tot de raamovereenkomst van Creat voor de afhandeling van de uitgaande briefwisseling gegund aan EasyPost.
Het is aangewezen dat de Gemeente gebruik maakt van deze raamovereenkomst om volgende reden:
De maandelijkse factuur van onze fysiek uitgaande briefwisseling zou met ongeveer 19 pct dalen indien we toetreden tot de raamovereenkomst via Creat.
Er wordt voorgesteld om tot deze raamovereenkomst toe te treden.
Het contract met bpost dient opgezegd te worden (zie bijlage). EasyPost beschikt over templates voor opzegging.
Wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van 140.000,00 EUR niet).
Koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
De gemeenteraad gaat akkoord om toe te treden tot de raamovereenkomst via Creat voor de afhandeling van de uitgaande briefwisseling.
Deze opdracht werd gegund aan de firma Easy Post.
Op 18 januari 2024 kreeg de buitenschoolse opvang 't Sjamajeeke de vraag van de directeur van de Wegwijzer om gebruik te maken van de binnen - en buitenruimte van 't Sjamajeeke zodat de leerlingen van de Wegwijzer hun middagmaaltijd hier kunnen opeten en nadien buiten kunnen spelen. Ook mogen zij gebruik maken van de sanitaire voorzieningen.
De vraag werd gesteld door de directeur van de Wegwijzer omdat de speelplaats volledig heraangelegd wordt en dus enige tijd onbruikbaar zal zijn, meer bepaald van 15 april 2024 tot en met 28 juni 2024.
Als tegenprestatie mag de gemeente Lummen de parking van het bisdom in de Neerstraat gebruiken van 15 april tot zaterdag 31 augustus 2024.
Aangezien er werken gepland zijn op de speelplaats van de basisschool de Wegwijzer heeft de directie van de school de vraag gesteld aan 't Sjamajeeke of zij gebruik mogen maken van hun binnen- en buitenruimte tijdens de middagpauze. Zo kunnen de kinderen hun boterhammen opeten in de binnenruimte van 't Sjamajeeke en kunnen zij ook gebruik maken van de sanitaire voorzieningen.
Gelet op de hoogdringendheid heeft het college van burgemeester en schepenen zich op 9 april 2024 akkoord verklaard met de samenwerkingsovereenkomst, ter bekrachtiging door de gemeenteraad.
De gemeenteraad bekrachtigt de beslissing van het college van burgemeester en schepenen tot ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst met KOBel vzw, voor het gebruik van de binnen- en buitenruimte van 't Sjamajeeke in de periode van 15 april tot en met 28 juni 2024, alsook het gebruik van de parking van het bisdom in de Neerstraat.
Op 12/03/2024 ontving het CBS een brief en een mail 13/03/2024 waarin woonmaatschappij Wonen in Limburg aan de gemeenteraad vraagt om een afgevaardigde aan te stellen die de stad vanaf heden en tot 31/12/2024 zal vertegenwoordigen op de (bijzondere) algemene vergadering(en);
Wonen in Limburg vraagt hierbij ook toestemming om alle documenten en informatie in het kader van deze (bijzondere) algemene vergadering(en) via mail aan de gemeente en de afgevaardigde over te maken;
De eerste algemene vergadering zal plaatsvinden op 29 mei 2024. Er wordt gevraagd om tegen uiterlijk 22 april 2024 een afgevaardigde van de gemeente aan te duiden voor de (bijzondere) algemene vergadering(en) van de woonmaatschappij Wonen in Limburg.
Wim Vangeel wordt voorgesteld als afgevaardigde om de gemeente te vertegenwoordigen in de (bijzondere) algemene vergadering van de woonmaatschappij Wonen in Limburg BV.
Decreet van 9 juli 2021 houdende wijzigingen van diverse decreten met betrekking tot wonen, waarbij een regelgevend kader met betrekking tot de woonmaatschappijen wordt gecreëerd;
Besluit van de Vlaamse Regering van 17 december 2021 tot wijziging van verschillende besluiten over wonen;
Vlaamse Codex Wonen van 2021 (VCW);
Besluit Vlaamse Codex Wonen van 2021 (BVCW), artikel 6.23;
Wim Vangeel wordt, bij stemming, aangeduid als afgevaardigde om de gemeente te vertegenwoordigen in de (bijzondere) algemene vergadering van de woonmaatschappij Wonen in Limburg BV.
Aan Wonen in Limburg BV wordt de toestemming gegeven om alle documenten en informatie aangaande de (bijzondere) algemene vergadering(en) tot 31.12.2024 per e-mail aan de gemeente Lummen over te maken. De info mag verstuurd worden naar het secretariaat, via volgend e-mailadres: secretariaat@lummen.be.
De gemeenteraad verdaagt dit punt naar de zitting van 27/05/2024 vanwege de informatievergadering van Fluvius (OV) die woensdag pas 24/04/2024 plaatsvindt en waar alle leden van de gemeenteraad op uitgenodigd zijn.
De gemeenteraad verdaagt dit punt naar de zitting van 27/05/2024 vanwege de informatievergadering van Fluvius Limburg (OV) die woensdag 24/04/2024 pas plaatsvindt en waar alle leden van de gemeenteraad op uitgenodigd zijn.